Abban biztos lehet mindenki, hogy az Önéletrajzunk áttekintése után sok esetben nem felhívni fognak minket, hanem a közösségi oldalakon fognak utánunk „kémkedni”.
Miért?
Mert az Önéletrajz csupán egy értékesítési pont, egy felület, ahol általában a legjobb tulajdonságainkat mutatjuk be, így természetesen kíváncsi a HR-es, hogy amúgy kik is vagyunk, hogy is nyilvánulunk meg a közösségi felületeken.
Most arra nem térek ki, hogy az Önéletrajzok tömkelege tele van idiótábbnál idiótább képekkel, de a közösségi oldalainkra feltöltött képek, videók és tartalmak igen is befolyásolni fogják egy HR-es döntését, hogy felhívjon e minket egy időpontot egyeztetni avagy sem.
Azt javaslom mindenkinek, hogy figyeljen oda arra, hogy mit és hogy közöl magáról a közösségi felületeken. Ez azért is fontos, mert sokszor a rablók is innen tudják, hogy pl épp hol nyaralunk, de azért is, mert ha pl a profilképünk egy pucsítós mindent kidobós kép és mi egy alsőbb vezetői pozíciót akarunk megpályázni, akkor bevallom én biztos, hogy nem hívom be az illetőt, de abban is biztos vagyok, hogy sok sok cég HR-e, vezetője szintén nem.
Természetesen én most ezzel nem azt szerettem volna mondani, hogy csak és kizárólag az erkölcsi normáknak megfelelő tartalmakat tehetünk csak ki, de figyeljünk esetleg oda, hogy azokat, amik nem annyira előnyösek lehetnek, azokat csak bizonyos emberek láthassák, stb…
Legyünk tisztában azzal, hogy az egyik legnagyobb értékesítési csatornánk, ahol csúnyán fogalmazva „értékesíthetjük magunkat”, az nem más mint a közösségi média felületek, amiket a HR-ek igen is figyelnek.